رضایت و لذت از خرید، سرلوحه تعامل با مشتریان در فروشگاه بالسالوکس بوده و این مجموعه همواره میکوشد تا سفارشها به بهترین نحو ممکن به دست خریداران محترم برسد. مطالعه دقیق موارد زیر جهت استفاده درست و بهینه از خدمات و کالاهای فروشگاه بالسالوکس مارا دررسیدن به این هدف یاری میکند.
ورود کاربران به وبسایت فروشگاه هنگام استفاده از پروفایل شخصی، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین فروشگاه بالسالوکس است. توجه داشته باشید که ثبت هرگونه سفارش و یا تراکنش مالی در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین این فروشگاه از سوی کاربر است.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای فروشگاه بالسالوکس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرفکننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. درصورتیکه هر زمان در قوانین مندرج، رویهها و شرایط فروش این فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میشود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه اقدام نماید.
ثبت اطلاعات مشتریان
مشتری موظف است در هنگام ثبتنام و یا ثبت سفارش، مشخصات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت با پیش شماره شهرستان) و آدرس و کد پستی کامل خود را با کیبورد فارسی بهدقت وارد کند. همچنین ایمیل و شماره تماس ثبتشده میبایست معتبر باشد تا بتوان در مواقع لزوم با مشتری تماس گرفت. بدیهی است درصورتیکه اطلاعات مندرج در حساب کاربری مشتری صحیح نباشد، مسئولیت هرگونه ناهماهنگی درروند ارسال سفارش، شامل (و نه محدود به) تأخیر، گمشدن و یا برگشت سفارش بر عهده مشتری بوده و هرگونه ضرر و زیان احتمالی، متوجه کاربر خواهد بود.
خاطرنشان میگردد این فروشگاه به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
ارتباطات الکترونیکی
با توجه به اینکه فروشگاه بالسالوکس، یک فروشگاه آنلاین میباشد، هنگامیکه شما از خدمات آن استفاده میکنید و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به فروشگاه ایمیل میزنید، این ارتباطات بهصورت الکترونیکی انجام میشود و درصورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فروشگاه بهصورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تائید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای فروشگاه از طریق آنها صورت میگیرد.
نحوه ثبت سفارش
ارسال سریع و دقیق سفارشها منوط به ثبت و تکمیل سفارش در وبسایت فروشگاه میباشد. ازاینرو ثبت سفارش تلفنی خارج از حیطه اختیارات فروشگاه خواهد بود. شایانذکر است به سفارشها ثبتشده بدون تکمیل مراحل پرداخت و رسیدن به وضعیت «پرداخت تائید شده» (پرداخت به هر نوع که در فروشگاه قیدشده باشد) رسیدگی نمیگردد.
قیمتها و موجودی کالاها
کلیه قیمتهای مندرج در سایت بهروز و صحیح میباشد، برای سفارش عمده یک کالا بهتر است قبل از سفارش با بخش فروش هماهنگ نمایید. با توجه به تعداد بالای اقلام فروشگاه و حجم بالای خرید و فروش این اقلام، موجودی کالاها در وبسایت درج نمیگردد؛ ازاینرو در موارد خاص احتمال اتمام موجودی یک یا چند ردیف کالا به هنگام ارسال سفارش وجود دارد؛ در این حالت به تشخیص کارشناسان فروش ما، این موارد از طریق تماس تلفنی به اطلاع خریدار خواهد رسید تا در صورت تمایل نسبت به جایگزینی کالا و یا بازپرداخت مبلغ نواقص سفارش بهصورت صدور بن خرید و یا واریز بهحساب اقدام گردد. (لازم به ذکر است واریز وجه نواقص سفارشها پس از انجام مراحل اداری و حداکثر ظرف سه روز کاری خواهد بود.) در صورت تشخیص کارشناسان فروش مبنی بر عدم نیاز به هماهنگی در خصوص کالای دارای کسری، بن خرید صادر شده و به همراه سفارش برای مشتری ارسال میگردد که می توان از این بن در مرحله ثبت سفارش به صورت یک کد تخفیف استفاده نمود.
همچنین در صورت تغییر قیمتها، سفارشهایی که قبل از تغییر قیمت ثبت و پرداخت شدهاند مشمول قیمتهای جدید نخواهند شد مگر اینکه قیمت مندرج در سایت به دلیل خطای انسانی اشتباه درجشده باشد.
روشهای پرداخت
پرداخت مبلغ سفارش به دو صورت پرداخت آنلاین و پرداخت بهوسیله فیش بانکی مقدور میباشد که در زمان ثبت سفارش قابلمشاهده است. سریعترین و امنترین روش پرداخت بهصورت آنلاین میباشد.
در روش پرداخت بهوسیله فیش بانکی، میتوانید با مراجعه به صفحه «پرداخت» از اطلاعات حسابهای بانکی مطلع شده و یا به صفحه پرداخت آنلاین دسترسی پیدا کنید. توجه شود در روش پرداخت بهوسیله فیش بانکی لازم است پس از واریز به حساب (به هر یک از انواع روشهای انتقال وجه بانکی یا آنلاین)، اطلاعات پرداخت و فیش به تلگرام به شماره 09331005127 به فروشگاه اعلام گردد.
نحوه ارسال سفارش و هزینههای مربوطه
سفارشها در شرایط عادی حداکثر طی 7-10 روز کاری پس از تکمیل سفارش تولید میگردند؛ در این حالت وضعیت سفارش درصورت تایید طرح اولیه به «تایید سفارش» تغییر میکند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو روز را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارشها ثبتشده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین میشود، ارسال میگردد و هزینه بستهبندی و ارسال سفارشها بر عهده مشتری میباشد. هزینه بستهبندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداریشده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام میگردد.
با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه میشوند، تمام مسئولیتها و آسیبهای احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.
هزینههای حمل سفارشها به عهده مشتری میباشد. انواع روشهای حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش دادهشده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب میباشد.
هزینه اخذ شده برای ارسال ، بهصورت متوسط محاسبهشده است و مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و تیپاکس به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه میگردد که شامل هزینه ملزومات بستهبندی و هزینه ارسال میباشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش دریافت حضوری نیز (تحویل با هماهنگی) می باشد و روش ارسال با پیک شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به گیرنده بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینههای حمل کالا ندارد . ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آنها فعال میباشد مقدور خواهد بود. همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.
پس از ارسال وضعیت سفارش به «جمع آوری شده» تغییر میکند. درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پسازآن وضعیت سفارش به «ارسال شده» تغییر خواهد کرد.
پس از پردازش سفارش، امکان تغییر اطلاعات برگ خرید، تقسیم برگ خرید به چند بخش و نیز امکان صدور مجدد برگ خرید فراهم نخواهد بود. فایل الکترونیکی (فاقد مهر) برگ خرید سفارشها، از قسمت «سفارشات / فاکتور» قابل دانلود است.
ارسال با پیک:
این روش تنها مختص محدوده شهر تهران می باشد. سفارشهایی ساخته شده و اماده ارسال می باشد روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته اماده ارسال می باشند (با تعداد کالای متعارف) همان روز پس از ساعت 14-15 (ساعت خروج پیک از دفتر چهاردانگه) ارسال خواهند شد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری میباشد. با توجه به مسیربندی، حداکثر زمان انتظار پیک در محل مشتری 5 دقیقه خواهد بود. بدیهی است روزهای تعطیل رسمی خارج از این شرایط است.
پست پیشتاز:
زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 تا 3 روز است که برای مراکز استان 1 تا 2 روز، شهرستانهای بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای کوچک و روستاها 3 روز میباشد. هرگونه تأخیر در این زمانبندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه میباشد. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.
تیپاکس:
تیپاکس یک شرکت حملونقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدماترسانی میکند (شهرها و شهرستانهای بزرگ).
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 2 روز است و هزینه حمل بستهها نیز با توجه به وزن بستهها تعیین میشود. در این روش بستهها بهصورت پسکرایه ارسال میشوند و به این معنی که تنها هزینه خدمات حمل بسته(بسته بندی) در زمان سفارش دریافت میشود.
نکته مهم:
تمامی بستههای ارسالی بهصورت کاملاً استاندارد و بر اساس ضوابط تعریفشده برای بستهبندی تحویل پست (پیشتاز و تیپاکس )شده و در زمان ارسال بیمه میشوند، اما این بیمه تنها شامل عدم تحویل به گیرنده، بهواسطه مفقودی، آتشسوزی و ... بوده و در صورت کوتاهی و حمل نامناسب شرکتهای فوق، هیچگونه مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.
قوانین مربوط به مرجوعی کالا
1)سلامت ظاهری محصولات قبل از ارسال بررسی و تایید می شود.
2)قطعات و تجهیزات الکترونیک آداپتور، ریموت و سایر قطعات الکترونیک تست شده و به هیچ عنوان تعویض یا مرجوع نمی گردد.
3)قطعات ساخته شده از جمله باکس،آباژور، ساعت و موارد مشابه به هیچ عنوان امکان مرجوع یا تعویض ندارند.
موارد 1 تا 3 فقط در صورتی امکان پذیر است که عدم تطابق یا نقص ظاهری و فنی در محصول ارسالی وجود داشته باشد که در این صورت با برگشت محصول به فروشگاه و اصلاح مشکل نقص ظاهری یا فنی مجدد برای گیرنده ارسال میگردد .
برگشت خوردن سفارش:
درصورتیکه بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد، علت برگشت بسته بررسی میشود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.
لغو سفارشها و شرایط برگشت وجه:
درصورتیکه پرداخت سفارش انجام شود، حد اکثر تا 12 ساعت پس از ثبت آن و در صورتی که سفارش طراحی نشده باشد (به وضعیت «آماده سازی سفارش» درنیامده باشد)، میتوان درخواست لغو سفارش را داد (درخواست لغو در تلگرام به شماره 09331005127) و کل هزینه را پس گرفت. در غیر این صورت مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.
گارانتی و خدمات پس از فروش:
مهلت بررسی و تطبیق کالاهای موجود در برگ خرید با اقلام دریافتی 24 ساعت میباشد. در صورت وجود هرگونه مغایرت، میتوان در مهلت تعیینشده فروشگاه تماس حاصل نمود تا در اسرع وقت رسیدگیهای لازم به عمل آید. بدیهی است بعد از زمان تعیینشده، این فروشگاه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
محصولاتی که گارانتی آنها در صفحه کالا در فروشگاه اعلام نشده و دارای گارانتی نیستند،تا 24 ساعت بعد از تحویل مهلت تست داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل، پس از انجام هماهنگیهای لازم، کالا به همراه نامهای شامل اطلاعات تماس و توضیح نقص، جهت تست و بررسی به دفتر فروشگاه تهران ارسال میشود. در صورت وجود مشکل، بهشرط آنکه محصول یا کالا صدمه دیگری ندیده و یا تغییر فیزیکی در آن انجامنشده باشد، قابل تعویض خواهد بود. پس از انقضای این مهلت، در صورت امکان تعمیر، هزینه تعمیر از مشتری دریافت شده و در غیر این صورت مسئولیتی در قبال محصول بر عهده فروشگاه نخواهد بود. در صورتی که کالای خریداری شده در تعداد زیاد برای امور تولید می باشد، توصیه می شود قبل از استفاده ، در مدت زمان مقرر شده نسبت به انجام تست های مورد نظر اقدام گردد تا از مشکلات بعدی احتمالی جلوگیری شود.
هزینه ارسال کالا به دفتر فروشگاه بر عهده فرستنده بوده و بستهها میبایست از طریق پست ارسال گردند. در صورت تائید مشکل، کالای تعویض یا تعمیر شده با هزینه شرکت ارسال میگردد. در مواردی که کالا دارای مشکل نبوده و کاربر قادر به استفاده درست از محصول نیست، هزینه ارسال مجدد از کاربر دریافت و سپس کالا برگشت داده میشود.
شایانذکر است تعویض یا مرجوع نمودن محصول بعد از خرید میسر نبوده و فقط درصورتیکه محصول دارای مشکل بوده و به تایید واحد فنی رسیده باشد و طبق بندهای ذکرشده مشمول گارانتی گردد، امکان تعویض وجود خواهد داشت.
قابل تذکر است فروشگاه مسئولیتی در قبال نظرات درج شده کاربران در قسمت نظرات کالاها نداشته و تجربه های کاربری یا راهنمایی های نوشته شده توسط کاربران نظر شخصی بوده و الزاما مورد تایید فروشگاه نمی باشد.
سیاست قیمتگذاری:
قیمتهای درجشده در سایت بر اساس تکفروشی میباشد و برای برخی کالاها قیمتهای فروش تعداد بالا درجشده است. بر همین اساس درخواست تخفیف تنها برای سفارشها عمده بررسی میشود و برای خردهفروشی تخفیفی اعمال نمیشود.
جهت دریافت تخفیف در خریدهای عمده، میتوانید پس از تکمیل سفارش به روش پرداخت «پرداخت با فیش بانکی» با دفتر فروش تهران به شماره 02155266314 تماس حاصل فرمایید تا پس از بررسی سفارش، تخفیف لازم اعمال گردد.
همینطور بهصورت منظم برخی کالاها در بخش «فروش ویژه» قرار میگیرند که تنها با تکمیل سفارش خود در بازه زمانی فعال بودن این تخفیفهای موردی، میتوانید از آن بهرهمند گردید.
شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه:
خریدار متعهد میگردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از کالاهای فروشگاه استفاده نماید، مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی از اقلام ارائهشده در وب سایت فروشگاه متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص، خریدار میبایست شخصاً نسبت به دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح اقدام نماید.
تغییر شرایط و قوانین:
حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ میباشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وبسایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
قوه قهریه:
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابلاجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه (مانند و نه محدود به: سیل، زلزله، آشوب و ...) فروشگاه هیچگونه مسئولیتی ندارد.