نحوه ارسال سفارش و هزینههای مربوطه
سفارشها در شرایط عادی حداکثر طی 7-10 روز کاری پس از تکمیل سفارش تولید میگردند؛ در این حالت وضعیت سفارش درصورت تایید طرح اولیه به «تایید سفارش» تغییر میکند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو روز را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارشها ثبتشده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین میشود، ارسال میگردد و هزینه بستهبندی و ارسال سفارشها بر عهده مشتری میباشد. هزینه بستهبندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداریشده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام میگردد.
با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه میشوند، تمام مسئولیتها و آسیبهای احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.
هزینههای حمل سفارشها به عهده مشتری میباشد. انواع روشهای حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش دادهشده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب میباشد.
هزینه اخذ شده برای ارسال ، بهصورت متوسط محاسبهشده است و مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و تیپاکس به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه میگردد که شامل هزینه ملزومات بستهبندی و هزینه ارسال میباشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش دریافت حضوری نیز (تحویل با هماهنگی) می باشد و روش ارسال با پیک شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به گیرنده بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینههای حمل کالا ندارد . ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آنها فعال میباشد مقدور خواهد بود. همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.
پس از ارسال وضعیت سفارش به «جمع آوری شده» تغییر میکند. درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پسازآن وضعیت سفارش به «ارسال شده» تغییر خواهد کرد.
پس از پردازش سفارش، امکان تغییر اطلاعات برگ خرید، تقسیم برگ خرید به چند بخش و نیز امکان صدور مجدد برگ خرید فراهم نخواهد بود. فایل الکترونیکی (فاقد مهر) برگ خرید سفارشها، از قسمت «سفارشات / فاکتور» قابل دانلود است.
ارسال با پیک:
این روش تنها مختص محدوده شهر تهران می باشد. سفارشهایی ساخته شده و اماده ارسال می باشد روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته اماده ارسال می باشند (با تعداد کالای متعارف) همان روز پس از ساعت 14-15 (ساعت خروج پیک از دفتر چهاردانگه) ارسال خواهند شد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری میباشد. با توجه به مسیربندی، حداکثر زمان انتظار پیک در محل مشتری 5 دقیقه خواهد بود. بدیهی است روزهای تعطیل رسمی خارج از این شرایط است.
پست پیشتاز:
زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 تا 3 روز است که برای مراکز استان 1 تا 2 روز، شهرستانهای بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای کوچک و روستاها 3 روز میباشد. هرگونه تأخیر در این زمانبندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه میباشد. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.
تیپاکس:
تیپاکس یک شرکت حملونقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدماترسانی میکند (شهرها و شهرستانهای بزرگ).
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 2 روز است و هزینه حمل بستهها نیز با توجه به وزن بستهها تعیین میشود. در این روش بستهها بهصورت پسکرایه ارسال میشوند و به این معنی که تنها هزینه خدمات حمل بسته(بسته بندی) در زمان سفارش دریافت میشود.
نکته مهم:
تمامی بستههای ارسالی بهصورت کاملاً استاندارد و بر اساس ضوابط تعریفشده برای بستهبندی تحویل پست (پیشتاز و تیپاکس )شده و در زمان ارسال بیمه میشوند، اما این بیمه تنها شامل عدم تحویل به گیرنده، بهواسطه مفقودی، آتشسوزی و ... بوده و در صورت کوتاهی و حمل نامناسب شرکتهای فوق، هیچگونه مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.